Carlo Van Tichelen

Marketing diverse facetten
Spreker

Profiel

TOPICS

1 Trustmarketing
Met een wereld in volle verandering is het een uitdaging om het vertrouwen van nieuwe klanten te winnen.
Hoe zorg je als organisatie, bedrijf of brand dat het vertrouwen duurzaam kan groeien?

In een inspirerende en passionele voordracht neemt Carlo je mee op reis naar het ultieme onderscheidende kenmerk… vertrouwen.

In de lange versie gaan we meer in op de verschillende communicatiemiddelen die ingezet kunnen worden om zowel je bedrijf, je boodschap als je klant meer vertrouwen te doen winnen.

Inhoud :
- Hoe is het gesteld met vertrouwen
- Het belang van vertrouwen
- De oplossing om vertrouwen te bouwen
- 3 domeinen : Bedrijf, boodschap en klant
- Conclusie

Keynote : 45 min tot 2u in congresvorm
Aantal deelnemers : van 10 tot oneindig

 2 Hoe van 100€, 130 € maken.
De echte meerwaarde van een bedrijf is het recht dat je verdient om voor iets van 100 €, 130 te vragen. Het wordt bepaald door je merkwaarde, waardestrategie en waardepropositie. Aan de hand van efficiënte en effectieve marketingmodellen geven we een toepasbare toolkit voor klantenwaarde.

Carlo van Tichelen loodst u tijdens deze korte en gerichte ontbijtsessie door waardemodellen op strategisch, merk- en productniveau.
U ontvangt bovendien een exclusieve en handige toolkit om de modellen toe te passen op uw eigen product of organisatie.

Inhoud :
- Timemanagement voor ondernemers.
- De definitie van marketing
- Hoe Merkwaarde verhogen
- Een onderscheidende waardepropositie claimen
- En de krachtigste waardestrategie neerzetten.

Interactieve sessie : 45 min tot 2u
Aantal deelnemers : van 10 tot oneindig


3 Haal meer uit online marketing.
Online media beïnvloeden meer en meer ons aankoopgedrag, zowel op het professionele als het persoonlijke vlak.
Meer dan 80 % van de bedrijven heeft een website.
Online verkoop steeg ruim 300 % in de laatste 3 jaar.
Bijna één op vijf van de bedrijven is aanwezig op Facebook.
LinkedIn telt 2.000.000 Belgische gebruikers.
Ruim 1,4 miljoen verschillende domeinnamen werden geregistreerd onder .be.
En meer dan 7.000 Kempische ondernemers lezen Made in Kempen.
Online media zijn alomtegenwoordig en verdienen dus een weldoordachte plaats in je marketingmix.
Maar hoe kies je uit het bos de bomen? Waarom een website? Hoe trek je de juistebezoekers? Hoe maak je bezoekers tot klanten? Welke tools zijn er beschikbaar? Hoe bepaal je de juiste inhoud en hoe geraak je eraan? Wat met de kracht van sociale media?
Je krijgt inzicht in je online strategie en leer je nieuwe tools kennen.
Met inzicht in wat werkt en hoe het werkt.
Je verneemt hoe je je investering in online media kan optimaliseren en laten renderen.

Inhoud :
- Online, het heruitgevonden marketingwiel
- Hoe online marketing kosten, tot investeringen ombuigen
- Tools als voortschrijdend inzicht
- De winstgevendheid van een webshop
- Online (social)media
- Content marketing & automation tools

Interactieve opleiding ± 2u
Aantal deelnemers : van 10 tot 40 deelnemers

4 Marketing Automation
Een nieuwe doorbraak kondigt zich aan, een nieuwe trend is ontstaan.
Marketing en sales worden langzaam één geheel.
De integratie van on- en offline marketing is een feit. Het zorgt voor een aanpak die inzicht geeft in je leads en klanten, en resulteert in meer prospecten, die sneller klant worden en bovendien meer kopen. In elke sector, business to business, retail of brands.
Marketing Automation bepaald de toekomst van hoe Big Data toegepast kan worden in ondernemingen.
Een technologie open voor elke ondernemer en een openbaring voor elke medemens.
Voel hoe de wereld veranderd… zonder dat je het beseft.
(Relevantie voor Computable)

Wie deze sessie volgt ontdekt waarom onze klanten zo een groot belang hechten aan Big Data, hoe het de wereld rondom jou beïnvloed.
Bovendien krijg je inzichten over hoe bedrijven strategisch denken en welke zaken belangrijk of bijzaak zijn, zodat je als informatiearchitect een inzicht krijgt in de doelen van Big Data. Bovendien is de cloud hier de nieuwe realiteit, en stelt het vragen over Privacy en Risk Management.
En natuurlijk kan je het ook gewoon zelf toepassen, om sneller meer klanten te vinden, die meer toegevoegde waarde brengen.

Inhoud :
- Innovatie in Marketing & Sales
- Het nieuwe sales en marketingmodel
- Marketing automation als proces
- Marketing automation in action
- What’s in it for you !

Keynote van 30 min tot 1uur

5 De kracht van kleuren in reclame
De basisbetekenissen van kleuren zijn zo universeel, maar gelijktijdig cultureel bepaald, dat eens stilstaan bij onze betekenis van kleuren beslist de moeite waard is, vooral omwille van het belang bij de keuze van een kleur voor het logo, de huisstijl of de inrichting.

Op basis van de input van kleurenpsychologie, dagdagelijkse associaties, godsdienstige betekenissen en gewoon gezond verstand, geven we hier dan ook de meest voorkomende associaties, die beslist een beeld schetsen van het gebruik van kleuren in de moderne marketingwereld.

Inhoud :
- Hoe kleuren ons beïnvloeden
- De kracht van kleuren : stilstaan bij de basiskleuren en hun betekenis
- Beperkingen en uitdagingen met kleuren in mode, logo’s en marketing


PROFIEL

Carlo van Tichelen is een marketingstrateeg met achtergrond in ondernemerschap, marketing en business consultancy.
Elke perceptie is beïnvloed.
Als creatieve denker combineert Carlo de passie voor toegepaste psychologie met een ondernemende geest om zo de juiste marketingstrategie neer te zetten.

Zijn passie, creativiteit en entertraining maakten hem tot een veelgevraagd spreker ... met grensverleggende inzichten.

Carlo Van Tichelen - Spreker
Adres

Haarstraat 11
2000 Antwerpen
België

BTW/Ondern.nr:
BE0459.759.610

Contact


+32 3 231 43 79
+32 475 27 43 79

Contactformulier