PROFIEL
Marlies Dekkers (°1965) studeert in 1991 cum laude af aan de Sint-Joost Academie voor Kunst en Vormgeving te Breda. Met een overheidssubsidie lanceert zij twee jaar later haar lingeriecollectie. Haar moderne visie op lingerie veroorzaakte een ware lingerie revolutie in Nederland, en later wereldwijd. Marlies Dekkers ontwerpt vanuit haar eigen levensvisie en streeft ernaar om het zelfvertrouwen van vrouwen te vieren en te accentueren. Haar motto is dan ook "Dare to be". Ze beschouwt het vrouwelijk lichaam als haar canvas en omarmt de vrouwelijke vormen met de grafische lijnen in haar ontwerpen. Achter elk ontwerp schuilt een uniek verhaal waarvoor ze haar inspiratie put uit diverse bronnen; van kunstenaars en filosofen tot aan haar eigen levenservaringen.
Het verhaal van een collectie wordt verteld. Het bedrijf marlies|dekkers bestaat inmiddels 20 jaar. Als CEO van het bedrijf, creative director en designer is Marlies Dekkers trots op de meer dan 1.000 verkooppunten, verkoop in meer dan 20 landen, 12 eigen winkels en meerdere shop in shops in warenhuizen als Selfridges, Illum, Printemps en Inno.