Patrick Castelain

Geurmarketing: de why, what, when, where & how
Spreker

Profiel

Geurmarketing: de why, what, when, where & how

van deze nieuwe marketingtool in communicatie en

verkoop


TOPIC

Deze lezing geeft een overzicht van de mogelijkheden in geurmarketing, doorspekt met praktijkvoorbeelden uit het binnen- en buitenland.

De gedachtegang vertrekt van theoretische waarden met betrekking tot “Branding” en merkgetrouwheid en vloeit over naar praktische voorbeelden en studies.

Inhoud:

  1. Visie - Historiek
  2. Invloed van geuren
  3. Branding
  4. Natuurlijke geurverspreiding
  5. Studies en cases (incl. eigen cases)
  6. Top 10 geuren en bedrijven
  7. Toepassingen in de horeca, food en non-food
  8. Wat brengt de toekomst
  9. Geurtoestellen

 

FORMULES

1 uur / 1,5 uur (inclusief praktijkoefening geurherkenning)

 

PROFIEL

Patrick heeft een stevige carrière uitgebouwd in De media.
Als pionier bij VT4, daarna als oprichter van TMF en Vervolgens als Gedelegeerd bestuurder bij De Vrije Pers (P-Magazine, Ché,…).

Een aantal jaren geleden besloot hij op eigen benen te gaan staan en startte hij zijn eigen bedrijf in geurmarketing.

Als communicatie- en marketing expert heeft hij een passie voor merkpositionering, beslissingsprocessen van consumenten en ‘motivationele’ factoren in het aankoopproces.

Patrick Castelain - Spreker
Adres

Haarstraat 11
2000 Antwerpen
België

BTW/Ondern.nr:
BE0459.759.610

Contact


+32 3 231 43 79
+32 475 27 43 79

Contactformulier