We onthalen klanten langs de grote poort, maar ze
glippen weg langs een klein achterdeurtje!
TOPIC
Elk bedrijf is erop gebrand zoveel mogelijk kwalitatieve klanten in hun richting te doen bewegen. Velen slagen hier ook in, of het nu gaat om de bakker om de hoek of om een kmo die graag diensten levert bij Multinationals of zelfs multinationals die met andere multinationals zaken doen.
Kortom; nieuwe aantrekkelijke klanten werven doet een bedrijf draaien.
Spijtig genoeg hebben vele bedrijf niet de juiste structuur, aanpak of filosofie waardoor vele van deze klanten via een klein achterpoortje wegglippen en hun brood of zelfs kaviaar elders gaan zoeken.
Het is dus van cruciaal belang dat bestaande klanten behouden blijven en dat we de achterpoort voldoende dichttimmeren zodat er een vertrouwelijke relatie met elke klant kan opgebouwd worden.
We bekijken hoe we de grote poort in uw bedrijf zo wijd mogelijk kunnen open zetten zodat we grote vissen aan de haak slaan en tegelijkertijd wordt de achterdeur stevig dicht gehouden zodat bestaande klanten met plezier bij ons blijven.
FORMULES
Dit kan als lezing van 1 uur tot een zeer interactieve training met oefeningen van 2 dagen.
PROFIEL
12 januari 1975, Mortsel, met een luidkeelse schreeuw komt Gwen Kuylen op de wereld. Vanaf dat moment zichzelf bevragend, wat doe ik hier; waarom is het zo koud; en wie zijn deze mensen.
Vandaag hebben enkele van deze vragen een antwoord gekregen, voor heel wat andere vragen zoekt hij nog steeds. Of zoals Tom Hanks het geweldig formuleerde in Forrest Gump:
“Life is like a box of chocolates, you never know what you’re gonna get”.
Na enkele jaren sales ervaring en door te werken in verschillende klantendiensten, legde Gwen zich zelf toe op het opleiden van verkopers, serviceverleners en call center medewerkers. De afgelopen jaren trainde, begeleidde en coachte Gwen dan ook duizenden mensen in verschillende sectoren en op allerlei niveau’s.
Wat Gwen typeert tijdens lezingen en voordrachten is een aanstekelijk enthousiasme gecombineerd met een no-nonsense aanpak die elke deelnemer tot denken aanzet.