Hoe LinkedIn & Facebook optimaal gebruiken?
TOPIC(S)
Mic Adam stelt een reeks inspirerende presentaties voor vol met tips & tricks om je profielen te optimaliseren en om professioneel te netwerken
Maar ook over het gebruik van LinkedIn voor:
Sales, beter bekend als ‘social selling’. Of hoe je profiel optimaliseren om klanten en prospecten aan te trekken; met 7 tips om een professioneel netwerk voor prospectie op te zetten en Hoe met LinkedIn aan 2 afspraken per week te geraken.
Rekruteren, beter bekend als social recruitment. Hoe kandidaten aantrekken met je profielen? Hoe de juiste kandidaten vinden en ze te benaderen voor een vacature die wil invullen? En hoe je als een attractieve werkgever opstellen.
Marketing, Hoe ervoor zorgen dat je medewerkers je marketing machine worden dankzij hun sterke profielen en netwerken. Je leert welke content werkt en hoe ze inzetten voor maximale slagkracht.
Hoe Facebook inzetten voor B2B bedrijven
Bijna elk bedrijf is terug te vinden op Facebook, zowel kleine KMO’s als multinationals. Het sociale netwerk werkt zeker ook voor bedrijven die actief zijn in de B2B-wereld: van employer branding tot over rekrutering tot lead generatie platform.
Hoe je Facebook voor B2B inzet? Aan hand van vele tips, tricks en voorbeelden zal duidelijk worden hoe je Facebook kunt inzetten voor je bedrijf.
Pay-to-Play is de standaard op sociale media zoals Facebook en LinkedIn. Maar hoe?
Zowel LinkedIn als Facebook zijn platformen die een te-veel aan content hebben voor de leden en dus hebben beiden algoritmes ontwikkeld die bepalen wat gebruikers te zien krijgen. Dankzij die advertenties omzeil je mogelijkerwijze die algoritmes.
Hoe zet je die advertenties op? Welke formules moet ik gebruiken? Hoe zorg je dat je doelgroep optimaal bereikt? Hoeveel moet je er aan uitgeven? Wat kun je ervan verwachten? Deze vragen en vele tips & tricks zullen ervoor zorgen dat je als geïnformeerde adverteerder aan de slag kunt gaan op LinkedIn of Facebook
FORMULES
Elk van deze sessies duurt 1h à 2h in presentatie formaat en gaan nog dieper via halve en dagopleidingen die zowel offline als online beschikbaar zijn.
Alle programma’s kunnen uiteraard ook op maat van je bedrijf worden aangepast.
PROFIEL
Mic Adam is er professioneel op gericht om organisaties te helpen met sociale media en in het bijzonder met sociale selling programma’s en consultancy, opstellen van sociale media richtlijnen, sociale media trainingen en community management.
Mic stond in 2017 op de 15de plaats (en enige Belg) van de wereld Top 1000 Social Selling Influencers (The Creation Agency). In 2016 stond hij als enige Belg op de 16de plaats van de Onolytica Top Social Selling Experts. Zijn naam duikt regelmatig op in de top 10 van de Social Media Sales Guru’s.
Vanuit zijn ervaring als B2B sales, salesmanager en marketeer begeleidt Mic vandaag organisaties bij de implementatie van ‘Social Selling’ en ‘Employee Advocacy’ (Ambassadeurschap). Hij is vandaag ook ‘conversation manager’ bij een aantal B2B en B2C organisaties en geeft tenslotte zowel in-house als open trainingen over sociale media zoals LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube en bloggen. Daarnaast doet en publiceert hij regelmatig onderzoek over het gebruik van sociale media in België.
Mic heeft een internationale carrière uitgebouwd in zowel ‘general management’ als ‘sales en marketing management’ in B2B en B2C omgevingen. Zijn belangrijkste functies zijn Wang Laboratories (B & USA), Kryptonite Corp. (B & USA), Van Aerden Group (F, B & USA), Ophardt Hygiëne Technik (D) en Unisys (B & F).
Hij is een geregeld spreker op allerlei events en levert bijdrages aan verschillende magazines en blogs. Mic is gepubliceerd in de volgende magazines: CxO magazine, Bizz magazine, HR magazine, Forward (VBO/FEB), ...
Mic heeft naast dit alles ook nog een column in de Tijd (online).